Երեխայի նկատմամբ ցուցաբերվող բռնությունն ու
չարաշահումը համընդհանուր երևույթներ են: Դրանք տեղի են ունենում բոլոր հասարակարգերում
և բոլոր երկրներում, և ներառում են երեխայի իրավունքների ոտնահարում ենթադրող վերաբերմունքի
բոլոր ձևերը:
Բռնության վերաբերյալ համաշխարհային զեկույցում
երեխայի նկատմամբ վատ վերաբերմունքը սահմանվում է որպես ֆիզիկական, հուզական, սեռական
չարաշահման, վատ վերաբերմունքի, անտեսման և շահագործման բոլոր ձևերն ընդգրկող հասկցություն,
որի հետևանքով վնաս է հասցվում երեխայի առողջությանը, գոյությանը, զարգացմանը կամ արժանապատվությանը`
ուժի, վստահության, պատասխանատվության հարաբերությունների համատեքստում: /Առողջապահության
համաշխարհային կազմակերպություն, 1999 և 2002թթ./:
Բռնության հետևանքները բազմազան են: Լինում
են թեթև վնասվածքներ, տարբեր աստիճանի տրավմաներ, ներքին օրգանների հիվանդություններ,
հոգեկան շեղումներ, մինչև անգամ ծանր հոգեկան հիվանդություններ: Բռնության հետևանքները
չափազանց ծանր են ու խորը: Վերացնել այդ հետևանքները դժվար է, առավել նպատակահարմար
է, ինչպես ցանկացած խնդրի պարագայում, կանխարգելումը: Բռնությունները երեխաների վրա
տարբեր բնույթի շեղումներ են առաջացնում: Կախված երեխայի տարիքից` շեղումները լինում
են տարբեր:
Երեխայի նկատմամբ բռնության երևույթի պատճառները
բազմազան են` պայմանավորված ծնողի և երեխայի, ընտանիքի և հասարակության ժողովրդագրական
ու մշակութային առանձնահատկությոններով: Պետք է նկատի ունենալ, որ երեխաների նկատմամբ
բռնությունը և չարաշահումը հաճախ քողարկվում են /տարիքից ելնելով երեխան չի կարողանում
հայտնել կատարվածի մասին, վախենում է բռնություն գործադրողի սպառնալիքներից և այլն/:
Տարբերակում են բռնության հետևյալ տեսակները.
·
Ֆիզիկական
բռնություն,
·
Հոգեբանական
բռնություն,
·
Սեռական
բռնություն,
·
Անտեսում:
Ֆիզիկական բռնությունը երեխայի նկատմամբ նպատակաուղղված
ֆիզիկական վնաս հասցնելն է` երեխային ձեռքով հարվածելը /խփել, ապտակել/, ոտքով կամ
որևէ իրով, գործիքով տարբեր աստիճանի վնասվածքների, այտուցների, կտրվածքների պատճառումը,
թափահարելը, շպրտելը և այլն:
Հոգեբանական բռնությունը երեխայի հոգեկան վիճակի
կամ վարքի ձևավորման վրա բացասական ազդեցության գործադրումն է, որը դրսևորվում է վիրավորանքների,
քննադատության, նվաստացման, սպառնալու, վախեցնելու, ծաղրելու, մերժումների, զրկանքների,
մեկուսացման և այլ ձևերով:
Սեռական բռնությունը երեխայի հանդեպ սեռական
գործողության իրականացումն է: Առանձնացնում են երեխայի նկատմամբ սեռական բռնության
երկու տեսակ` ներընտանեկան և արտաընտանեկան: Ի տարբերություն ֆիզիկական և հոգեբանական
բռնությունների, որոնք հաճախ դասվում են քաղաքացիական զանցանքների շարքին` սեռական
բռնությունը միանշանակ քրեական հանցանք է:
Անտեսումը երեխայի կենսական պահանջների բավարարման
և վերահսկման անհրաժեշտ աստիճանը չապահովելն է, այսինքն, երբ երեխայի ծնողը կամ օրինական
ներկայացուցիչը երեխային չի տրամադրում բավարար ֆիզիկական և հոգեբանական խնամք:
Բռնությունը երեխաների համար կարող է ճակատագրական
լինել և ավերիչ ազդեցություն ունենալ: Այսպիսով, կարող ենք փաստել, որ անհրաժեշտ է
ակտիվ և միասնական գործողություններ իրականացնել երեխաների հանդեպ բռնութան կանխարգելման ուղղությամբ, քանի
որ երեխաները հանդիսանում են մեր ապագան կերտողները, և մենք պարտավոր ենք ապահովել
նրանց առողջ և ճիշտ զարգացման համար անհհրաժեշտ պայմաններ: Պետությունը պետք է հստակեցնի
իր օրենքները, հասարակությունը ցուցաբերի անհանդուրժողականություն, իսկ ՀԿ-ները հոգեբանական,
իրավաբանական խորհրդատվությամբ և բարոյական աջակությամբ օգնեն ընտանիքներին` ձերբազատվելու
ընտանեկան բռնությունների արատավոր ու վնասակար երևույթից:
Աղբյուրը`
<<Երեխաների պաշտպանություն>>, ուսումնաօժանդակ
ձեռնարկ, Երևան, 2009թ.
<<Մասնագիտական
աշխատանք բռնության ենթարկված երեխայի հետ>>, ուղեցույց, Երևան, 2013թ.
Ընտանեկան բռնությունները
Շիրակի մարզում, 2002թ., <<Զանգակ- 97>> հրատ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий